Siz, futbol oyununun bir spor olduğuna inananlar... Siz, karşınızda güçlü bir rakip varsa ve eşit koşullarda yarışılırsa oyunun anlam ve değer kazanacağını düşünenler... Siz, maçlara takımınızla özdeşleşmek, rakibinize saygı duymak ve futbol gösterisi izlemek için gidenler... Siz, ülkenin bütün sporseverleri... Birleşiniz!

18 Haziran 2010 Cuma

Dünya Kupası'nın kadrajı#3

Dünya Kupası'nın gündemine fotoğraflarla bakmaya ve yorum getirmeye devam ediyoruz.

-Gördüğünüz bu ilk fotoğraf, Kuzey Kore taraftarlarının vuvuzelaya direnişi bir bakıma. Ellerindekinin ne olduğunu sorarsanız, bilgi sahibi değilim ama vuvuzela nasıl ki Afrika'nın davuluysa, ellerindeki de Kuzey Kore'nin vuvuzelasıdır herhalde. Maç öncesi kameramanın ekrana yansıttığı bir pankart dikkatini çekmiştir sanıyorum herkesin. '' 90 dakika siyasete ara verin'' şeklinde bir gönderme vardı Korelilere. Kore taraftarının fotoğrafa yansıyan kesiminin bir sendika topluluğu olduğunu öğrenmek pek de zor olmasa gerek.
-Sıradaki fotoğraf da Kore'nin güney ucu ile Tangocuların mücadelesinin öncesi. Nedendir bilinmez ( ya da sebebini açıkladıysa ben bilmiyorum ) Maradona maç önceleri takım sahaya ısınmaya çıkarken takımla beraber, eşofmanlarıyla sahaya çıkıyor. Takım son hazırlıklar için içeri girdiğinde ise üzerini değiştirip takım elbisesini çekip, şıklaşıp geliyor. Maçlarda takım elbise olayını kesin İngiliz'ler çıkarmıştır. Maradona niye uyma gereği duyuyorsa?
Havada olan ele de dikkati çekmek gerek. Zira Arjantin maçlarının 90 dakikalarını takip edenler varsa eğer, illa ki gözlerine Che ile birleşik Maradona pankartı çarpmıştır.

- Bu bölümün olmazsa olmazı Afrikalıların çılgın sevinçleri olacak dedik. Bu defa ölürcesine vuvuzela üfleyen taraftarları değil ama, ardındaki ve içlerindeki yani karanlıktaki futbol sevgisini görüyoruz.
- Arjantin - Güney Kore mücadelesinden bir kare daha. Yer Soccer City stadyumunun ev ekranın önü. Ben olsam, arkaya döner izlerdim. Amaç atmosferi solumak değil midir, zaten soluyorsun, ufak tefek görmenin ne manası var. İlginç bir yaklaşım olmuş olabilir ama, şu soruyu sormak istiyorum. Bu dev ekranlar çok mu maliyetlidir kulüpler adına. Yoksa federasyon pozisyon tekrarları verilip olay çıkmasın, hakemler kaçırılmak zorunda kalmasın diye koydurtmuyor mu?
- Son fotoğrafımız da Yunanistan'ın geriden gelip elde ettiği Nijerya zaferinden. En arkadaki futbolcu ile ortadaki futbolcunun parmaklarının bu kadar ters yönleri göstermesinin manasını aradım bulamadım ben. '' Neden manası olsun ki? '' derseniz, doğru aslında. Maksat koyduğumuz fotoğrafın üzerine yazacağımız bir kaç kelimemiz olsun.
Ha bu arada, ortadaki futbolcunun parmağı ve suratındaki sakal tonu, bana Mavi Marmara gemisinin ülkeden uğurlanışının tvlere yansıyan anlarını anımsatıyor nedense.

0 yorum:

Bu blogun sahibi kim?

Bu blogun sahibi sizsiniz, bu blogun sahibi tribünlerdir.



Bu blogda yazanlar ve bu blogu yönetenler sadece sizlerin, yani gündemini belirlediğiniz tribünlerin haberlerini ve hallerini, değerlendirmelerini yapan kalemlerdir, bunun yanında spor haberleri dünyasından taraftarın ilgisini çekebilecek ''içi boş olmayan'' haberleri yakalar.. kopyalamaz, içeriğini değiştirmeden tribünlerin ilgisini çekebilecek hale getirir.