Siz, futbol oyununun bir spor olduğuna inananlar... Siz, karşınızda güçlü bir rakip varsa ve eşit koşullarda yarışılırsa oyunun anlam ve değer kazanacağını düşünenler... Siz, maçlara takımınızla özdeşleşmek, rakibinize saygı duymak ve futbol gösterisi izlemek için gidenler... Siz, ülkenin bütün sporseverleri... Birleşiniz!

20 Haziran 2010 Pazar

Dünya Kupası'nın kadrajı#4

Dünya kupası gündemine fotoğraflarla ışık tutmaya, dünya kupasını kadraja sığanlarla yorumlamaya tüm hızla devam.

-ilk fotoğrafın kadrajına sığan, James ve İngiltere adına anlattıkları adeta. Sanırım James'i içerisinde gördüğümüz bu serzeniş hali, İngiltere'de veya Afrika'da bulunan taraftarlarının da çoğunda bulunan serzeniş. Kadrolara bakıldığında, en büyük rezalete imza atan Fransa'nın ardından, bu turnuvada başlarda favori gösterilen İngiltere'nin bu başarısızlığı el üstünde tutulan kadroların iyi yönetilmediğinde nelerle karşılaşabileceğini gösteriyor. Göreceksiniz, aynı durumu gruplar sonrasında Brezilya da yaşayacak.Benden söylemesi.
- Sıradaki fotoğraf Amerika- Slovenya maçından. Karedeki, gördüğünüz gibi Amerika'nın gol sevincindeki hengame. Futbolcular üst üste-alt alta sevinedursun, tam arkalarından gelen futbolcunun seviniş tarzı sanki golden başka şeylere de sevindiğini gösterir gibi.
- Bu fotoğraf da, benim favorimden. Benim favorim Hollanda. Belki Arjantin gibi rakiplerine 4 atmadı şu ana dek, kadrosunda da bir Messi yok ama, bana göre Arjantin'den daha disiplinli bir futbol oynuyorlar. Ömer Erdoğan'ın Bursa-Bjk maçında, yani şampiyonluk maçında devre arasında sahaya çıkarken koridorda çekilen bir fotoğrafı vardı, Van Bommel'in çıkışıyla birebir aynı. Bu bana bir işaret olsa gerek.
- 4.fotoğraf da Kamerun'un Danimarka'ya, daha doğrusu Romedahl'a 2-1 mağlup olduğu maç öncesi. Güney Afrika'da sanırım maç öncesi futbolcularla beraber sahaya çıkan çocuk ekibinden olsa gerek, bir çocuk Eto'o 'nun kaptanlık pazubandını takıyor. Milla, o pazuband Eto'o ya yakışmıyor demişti, bu fotoğrafın çekilmesi bir gönderme mi acaba?
- Son fotoğraf da Sydney'den. Avustralyalı taraftarlar maçı izlerken. Maçı kaç kişinin izlediği falan değil benim bu fotoğrafı koymamın sebebi, koymamın sebebi maçın izlendiği ortamın güzelliği. Düşünüyorum da, ben orada olsaydım...o sıkıcı maça göz attıktan bir süre sonra arkadaki manzaraya dalar, yanımda kalem kağıt varsa onlarla, yoksa telefondaki mesaj yoluyla şiir yazmaya koyulurdum.Neyse, devamı gelecek.

0 yorum:

Bu blogun sahibi kim?

Bu blogun sahibi sizsiniz, bu blogun sahibi tribünlerdir.



Bu blogda yazanlar ve bu blogu yönetenler sadece sizlerin, yani gündemini belirlediğiniz tribünlerin haberlerini ve hallerini, değerlendirmelerini yapan kalemlerdir, bunun yanında spor haberleri dünyasından taraftarın ilgisini çekebilecek ''içi boş olmayan'' haberleri yakalar.. kopyalamaz, içeriğini değiştirmeden tribünlerin ilgisini çekebilecek hale getirir.